Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3 – letnich
Czas – od – do | Czas trwania | Organizacyjna forma aktywności |
6:30 – 7:30 | 1 | Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjno – budowlane, tematyczne, badawcze. |
7:30 – 7:45 | 15 min. | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi. |
7:45 – 8:00 | 15 min. | Krąg zmysłów i procesów poznawczych – aktywności i zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz innych procesów poznawczych. |
8:00 – 8:10 | 10 min. | Zabawy poranne – zestawy zabaw ruchowych. |
8:10 – 8:25 | 15 min. | Bajkoterapia/czytanie dzieciom, innowacje pedagogiczne, programy edukacyjne. |
8:25 – 8:40 | 15 min. | Czynności higieniczno – porządkowe. |
8:40 – 9:10 | 30 min. | Śniadanie. |
9:10 – 9:25 | 15 min. | Czynności higieniczno – porządkowe. |
9:25 – 9:40 | 15 min. | Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego. |
9:40 – 10:30 | 50 min. | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi. |
10:30 – 11:15 | 45 min. | Spacer, obserwacje przyrodnicze, zabawy na świeżym powietrzu lub pobyt w ogrodzie przedszkolnym. |
11:15 – 11:30 | 15 min. | Czynności higieniczno – porządkowe. |
11:30 – 12:00 | 30 min. | Obiad. |
12:00 – 13:30 | 1 h 30 min. | Leżakowanie – odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej/czytanie dzieciom bajek. |
13:30 – 14:00 | 30 min. | Czynności higieniczno – porządkowe. |
14:00 – 14:15 | 15 min. | Podwieczorek. |
14:15 – 14:30 | 15 min. | Prace użyteczne – porządkowanie zabawek na półkach, segregowanie elementów kącika plastycznego itp. |
14:30 – 16:30 | 2 h | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci w grupach łączonych.Rozchodzenie się dzieci. |
Uwagi:
Czwartek – rytmika.
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 4,5 – letnich
Czas – od…do… | Czas trwania | Organizacyjna forma aktywności |
6.30-7.30 | 1h | Schodzenie się dzieci (grupy łączone) zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań, zabawy integracyjne. Rozmowy z dziećmi. |
7.30-8.15 | 45 min. | Zabawy dydaktyczne, Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę) praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe ze śpiewem, czynności porządkowe. |
8.15-8.20 | 5 min. | Czynności higieniczne i samoobsługowe- przygotowanie do śniadania |
8.20-8.40 | 20 min. | Śniadanie, kulturalne spożywanie posiłku. |
8.40-8.50 | 10 min. | Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience, mycie zębów. |
8.50-9.00 | 10 min. | Czynności organizacyjne, sprawdzanie obecności |
9.00-9.25 | 25 min. | Zajęcia edukacyjne z dominacją aktywności: językowej, matematycznej, muzycznej, plastycznej, ruchowej, organizowane przez nauczyciela z całą grupą realizowane wg treści programowych |
9.25-10.00 | 35 min. | Zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań |
10.00-10.15 | 15 min. | Drugie śniadanie |
10.15-11.00 | 45 min. | Zabawy dowolne, bądź zorganizowane według zainteresowań dzieci, nauka współżycia w grupie oraz wprowadzanie zasady zgodnej i wspólnej zabawy. |
11.00-11.10 | 10 min. | Czynności samoobsługowe przed wyjściem: nauka ubierania się, wiązania butów. |
11.10-12.10 | 1h | Pobyt na Świerzym powietrzu: spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze. |
12.10-12.30 | 20 min. | Czynności higieniczne i samoobsługowe – przygotowanie do obiadu. |
12.30-13.00 | 30 min. | Obiad- kształtowanie nawyku prawidłowego trzymania i używania sztućców. |
13.00-13.20 | 20 min. | Odpoczynek po obiedzie- słuchanie muzyki relaksacyjnej, literatury dziecięcej. |
13.20-14.00 | 40 min. | Zajęcia dodatkowe, zabawy dydaktyczne i utrwalające, zabawy zorganizowane lub dowolne, praca nauczycielki o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, gry edukacyjne, pobyt w ogródku przedszkolnym |
14.00-14.15 | 15 min. | Podwieczorek |
14.15-14.30 | 15 min. | Czynności porządkowe |
14.30-16.30 | 2h | Zabawy swobodne, integracyjne, rozchodzenie się dzieci, kontakty i rozmowy indywidualne z rodzicami. |
Uwagi:
czwartek – rytmika
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 6-letnich.
Czas od – do | Czas trwania | Organizacyjna forma aktywności |
6:30 – 7:30 | 1 | Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjno – budowlane, tematyczne, badawcze. |
7:30 – 7:45 | 15 min | Krąg zmysłów i procesów poznawczych – aktywności i zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz innych procesów poznawczych. |
7:45 – 8:00 | 15 min | Zabawy poranne – zestawy zabaw ruchowych. |
8:00 – 8:20 | 20 min | Śniadanie. |
8:20 – 8:40 | 20 min | Czynności higieniczno – porządkowe. |
8:40 – 9:40 | 1 | Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego. |
9:40 – 11:00 | 1 h 20 min | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi. |
11:00 – 11:45 | 45 min | Spacer, obserwacje przyrodnicze, zabawy na świeżym powietrzu lub pobyt w ogrodzie przedszkolnym. |
11:45 – 12:00 | 15 min | Czynności higieniczno -porządkowe. |
12:00 – 12:30 | 30 min | Obiad. |
12:30 – 13:00 | 30 min | Bajkoterapia/czytanie dzieciom, innowacje pedagogiczne, programy edukacyjne. |
13:00 – 13:30 | 30 min | Pobyt w ogrodzie przedszkolnym |
13:30 – 13:45 | 15 min | Czynności higieniczno-porządkowe. |
13:45 – 14:00 | 15 min | Podwieczorek. |
14:00 – 14:40 | 40 min | Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające treść. |
14:40 – 15:00 | 20 min | Prace użyteczne – porządkowanie zabawek na półkach, segregowanie elementów kącika plastycznego itp. |
15:00 – 16:30 | 1 h 30 min | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci w grupach łączonych. |
czwartek – rytmika